Michael Page Logo

Taal

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandidaten+

    Zoekt u een baan?

    • Zoekt u een baan?
    • Baan zoeken
    • Stuur uw cv in
    • Vind een baan via Mypage
    • Werken bij
    • Join our Shared Services Centre

    Hoe wij kunnen helpen bij uw volgende carrièrestap

    • Loopbaanadvies
    • Loopbaanadvies
    • Salaris Vergelijker
    • Onze werkwijze

    Zoek banen

    Candidate Relevancy gauge

    Job Match
    Vind de perfecte baan
    op basis van uw CV

     

  • Werkgevers+

    Op zoek naar professionals?

    • Wat onderscheidt ons?
    • Wat onderscheidt ons?
    • Onze werkwijze
    • Salarisbenchmark

    Managementadvies

    • Managementadvies
    • Betrokkenheid en retentie
    • Personeelsontwikkeling
    • Leiderschap

    Onze recruitment expertise

    • Onze divisies
    • Banking & Financial Services
    • Digital
    • Engineering & Manufacturing
    • Finance
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Interim Management
    • Legal
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Risk, Compliance & Internal Audit
    • Sales & Marketing
    • Tax
    Geef een vacature op
  • Inzichten & Advies+

    Loopbaanadvies

    • Loopbaanadvies
    • Een baan zoeken
    • Cv en motivatiebrief
    • Sollicitatiegesprek
    • Loopbaanontwikkeling
    • Werk-privé balans

    Managementadvies

    • Managementadvies
    • Betrokkenheid en retentie
    • Personeelsontwikkeling
    • Leiderschap

    Nieuws & Inzichten

    • Nieuws & Inzichten
    • Markt updates
    • Webinar
    • Onderzoeken
    • Studie Diversiteitsbeleid
    tfoh-image
  • Interim+
  • Over ons+

    Over ons

    • Over ons
    • Michael Page
    • Page Personnel
    • Page Executive
    • Over PageGroup
    • Top Employer

    Werken bij PageGroup

    • Werken bij Pagegroup
    Join PageGroup
  • Contact+

    Contact

    • Onze Kantoren
    • Onze Kantoren
    • Op zoek naar professionals?
    • Talent in uw inbox
    • Stuur uw cv in
    • Feedback
  • Privacy beleid+

    Privacy beleid

    Privacy beleid

    • Privacy beleid
    • Cookie policy
    • Algemene recruitment voorwaarden
    • Toegankelijkheid
Registreren / Inloggen
Favorieten (0)

Taal

  • English
Favorieten (0)
Registreren / Inloggen
Registreren / Inloggen
Search for a job

We hebben gepaste maatregelen genomen om de gezondheid van kandidaten en klanten te waarborgen. Lees meer

You are here

Home>Advies>Managementadvies>Personeelsontwikkeling>Zo kan werk op afstand werken: 4 tips

Zo kan werk op afstand werken: 4 tips

4 tips to make working remotely work for you

De ruim 200 werknemers van Automattic, het bedrijf achter WordPress, gaan 's ochtends nooit naar kantoor. Praktisch gezien zou dat vrijwel onmogelijk zijn, want ze werken in 174 verschillende steden, in 29 landen verspreid over de hele wereld. Hun kantoor is waar zij internettoegang hebben: thuis, op het strand of in het café om de hoek. Automattic is maar één voorbeeld van de steeds langere lijst van bedrijven die volledig of gedeeltelijk virtueel werken. Ook multinationals zoals Apple en Dell bieden functies aan die althans gedeeltelijk van thuis uit kunnen worden uitgevoerd. De voordelen zijn duidelijk: het kost minder en het bedrijf kan waar ook ter wereld talent aanwerven. Maar hoe zorg je ervoor dat iedereen ook echt werkt?

  1. Goede communicatie

Bedrijven met een cultuur van werk op afstand hebben het meeste moeite met communicatie binnen het team. Een praatje bij de koffieautomaat, brainstormsessies in een vergaderruimte en persoonlijke evaluatiegesprekken: ze moeten allemaal worden vervangen door een virtueel equivalent. Hoe? Volgens Sara Sutton Fell, CEO van FlexJobs, is het belangrijk om niet één, maar verschillende online communicatietools te gebruiken. E-mail werkt perfect voor praktische informatie, bijvoorbeeld om gegevens te delen of om updates over projecten te verstrekken. Maar voor brainstormsessies en meer persoonlijke informatie zijn telefoon- of videogesprekken beter geschikt.

  1. Duidelijke doelstellingen

Een van de belangrijkste redenen waarom bedrijven niet kiezen voor werk op afstand, is omdat ze bang zijn dat werknemers hun werk niet af krijgen. Wat als uw werknemer beslist om de afwas te doen of de hond uit te laten in plaats van een project af te werken? De oplossing is het vastleggen van specifieke doelstellingen en termijnen waar beide partijen mee instemmen. Wie meer controle denkt nodig te hebben, kan gebruikmaken van software die de computeractiviteit (e-mails en surfen) controleert. Het nadeel is dat deze tools blijk geven van wanvertrouwen ten aanzien van uw werknemers.

  1. De juiste tools

Werken op afstand is alleen nuttig als werknemers over alle tools beschikken die nodig zijn om met elkaar te communiceren, informatie te delen en hun werk te doen. Bijvoorbeeld smartphones, headsets, webcams en een goede internetverbinding. Maar ook online software, zoals Google Docs of de projectmanagementsoftware Basecamp. Dat zijn hulpmiddelen waarmee u geboekte vooruitgang in de gaten kunt houden, gesprekken kunt voeren en uw projecten op afstand kunt plannen.

  1. Persoonlijke benadering

Er zijn bedrijven die eisen dat hun werknemers zich op een bepaald tijdstip aanmelden. Dergelijke maatregelen doen een van de grootste voordelen van werk op afstand teniet: het is veel gemakkelijker om de werkuren af te stemmen op de behoeften van de werknemer. Circa 20 procent van de mensen werkt beter als ze wat langer kunnen slapen en iets later kunnen beginnen. Met een virtueel kantoor loont het om werknemers de vrijheid te geven om hun werkdag volgens hun eigen voorkeuren in te delen.

Vorige artikel
Which competency based questions to ask interviewees
Competentiegerichte vragen stellen
Lees artikel
Volgende artikel
How not to do your employer branding: 4 lessons
Hoe u zich als werkgever niet moet profileren: 4 lessen
Lees artikel
Als je op zoek bent naar een baan, ga dan naar de kandidatensectie.

Geef een vacature op

 

Onderwerpen

  • Loopbaanadvies
  • Managementadvies
  • Markt updates
  • Beroep

Populaire artikelen

Meest gelezen artikelen

  • De 10 meestgestelde interviewvragen en hoe u ze beantwoordt
  • Hoeveel verdient een financieel directeur (CFO)?
  • 10 uitdagende interviewvragen
  • Vier gouden tips voor beginnende interim managers
  • 6 tips om op professionele wijze ontslag te nemen
  • Introvert of extrovert: wat we van beide kanten kunnen leren
Michael Page Logo
  • Volg ons op TwitterVolg ons op Twitter
  • Volg ons op FacebookVolg ons op Facebook
  • Volg ons op LinkedInVolg ons op LinkedIn
  • Volg ons op YouTubeVolg ons op YouTube

Main footer

  • Site map
  • Algemene recruitment voorwaarden
  • Cookie policy
  • Toegankelijkheid
  • Privacy beleid
  • Land

Zoek vacatures in

  • Banking & Financial Services
  • Digital
  • Engineering & Manufacturing
  • Executive Search
  • Finance
  • Healthcare & Life Sciences
  • Human Resources
  • Information Technology
  • Legal
  • Marketing
  • Procurement & Supply Chain
  • Property & Construction
  • Risk, Compliance & Audit
  • Sales
  • Tax
Get it on Google Play
Download in the App Store

About PageGroup

  • Corporate site
  • Investeerders

Voor werkgevers

  • Geef een vacature op
  • Ontvang talent in uw inbox
Michael Page International (Netherlands) is part of the PageGroup (KvK Licence No. 33194106) © PageGroup plc
World Trade Centre, Tower A, 4th floor Strawinskylaan 421, Amsterdam, The Netherlands, 1077 XX